Kjære helseprest,

I dette nyhetsbrevet finner du informasjon om nyvalgt fagutvalg og en påminnelse om fristen for å søke godkjenning som spesialist 15. september.

Det nye fagutvalget vil ha sitt første og konstituerende møte 18. september.

Her er det nye fagutvalget for helseprester

Nytt Fagutvalg for prester i helsesektoren (FAPH) er nå valgt for perioden 2024-2027:

Faste medlemmer

• Ingeborg Overvoll, 56 år, Nordlandssykehuset
  • Bjørn Eirik Bjerkreim-Bentzen, 44 år, Blakstad sykehus, psykisk helse og rus

Grunnet stemmelikhet er det foreløpig uavklart hvem av de to følgende som blir fast medlem og hvem som blir første varamedlem:

• Ole Andreas Holen, 55 år, Aker sykehus, Prestetjenesten OUS
  • Tor Arne Isene, 55 år, Sykehuset Innlandet Sanderud

• Ingrid Rian er oppnevnt som representant for sykehjemsprestene og fast medlem

Varamedlemmer

• Anne Birgitte Ruus, 56 år, Helse Fonna, Haugesund og Valen sjukehus, 2. vara
  • Eirik Nyfeldt Bø, 40 år, Sørlandet sykehus, 3. vara

Valget ble gjennomført digitalt blant alle Presteforeningens medlemmer som er registrert som prester i helsesektoren. Totalt var det 85 stemmeberettigede, og 40 har avgitt stemme. Det skulle velges tre faste medlemmer blant seks kandidater.

Fagutvalget vil ha sitt konstituerende møte 18.09.24

Spesialistgodkjenning

Husk søknadsfrist 15. september!

Det er to årlige søknadsfrister for å søke om godkjenning som spesialist, og nå nærmer søknadsfristen 15. september seg.

Dersom du vurderer å søke godkjenning, finner du mer informasjon her.

Det er viktig at søknadsskjemaet fylles ut så fullstendig som mulig, og at vedlegg sendes inn sammen med søknaden. Nytt FAPH har første møte 18.september, og vil ikke behandle søknadene da, noe som medfører at behandlingstiden på søknaden kan være litt lengre i denne søknadsrunden.

Tips en kollega!

Kjenner du flere som vil ha nyhetsbrevet?

Har du kolleger som ikke får nyhetsbrevet, men kunne ha interesse av å få det?
De kan i så fall sette seg på adresselisten ved å henvende seg til Anne Beate Tjentland i Presteforeningens sekretariat: tjentland@prest.no